Gdy doskwiera brak klientów

Brak klientów to problem, przed którym wcześniej czy później staje każdy przedsiębiorca. I nie zależy to od tego, czy jest początkujący, czy ma wieloletnie doświadczenie. Konkurencja nie śpi i urasta w siłę, klienci mają coraz wyższe wymagania. Mimo ciężkiej pracy i zaangażowania czasem klientów po prostu nie ma.

 

Podejmij działanie

 

Poszukiwanie przyczyn braku klientów jest tak samo ważne jak znalezienie sposobu na ich pozyskanie. Na pewno potrafisz wyciągać wnioski z błędów, które mogły mieć znaczący wpływ na obecny stan rzeczy. Cokolwiek zmieni się jednak dopiero wtedy, kiedy ruszysz z miejsca. Pierwszym krokiem niech będzie wyjście do ludzi. Porozmawiaj i zobacz, jak inni radzą sobie w tej sytuacji. Nie wiesz, dokąd iść? Czy słyszałeś o networkingu? Jego praktykowanie uratowało niejedną firmę, a wielu pozwoliło rozwinąć skrzydła i osiągnąć sukces. Polega on na osobistym udziale w spotkaniu przedsiębiorców, nawiązywaniu znajomości i dzieleniu się posiadanym know-how w danej branży.

 

Dziś nie ma nic za darmo?

 

Istotą networkingu jest bezinteresowna pomoc. Nieodpłatne sugestie rozwiązań są o tyle ważne, że w kryzysie brak klientów to brak pieniędzy na koncie. Płatna reklama bywa wówczas poza zasięgiem. Na spotkaniach networkingowych zaprezentujesz swój biznes. Jeśli masz problemy księgowe czy prawne, to jest szansa, że poznasz właśnie prawnika, który zechce udzielić Ci potrzebnych wskazówek. Czym się odwdzięczysz? Otwartością i pomocą innym w przyszłości w pokonywaniu ich barier w biznesie.

 

Miejsca spotkań

 

Wiadomo, że najlepiej rozmawia się przy kawie i dobrym jedzeniu. Dlatego kluby networkingowe organizują śniadania i kolacje biznesowe oraz różnego rodzaju eventy. Nie jest to jednak jedynie przekąszanie ciastek i wymiana wizytówek. Spotkaniom towarzyszą panele informacyjne, treningi motywacyjne, prezentacja firm. Z zawartych znajomości rodzą się pomysły na wspólne projekty i współpracę. Można zyskać także rekomendacje, które w polskim biznesie nadal są niedoceniane, a stanowią ogromną siłę w pozyskiwaniu kolejnych klientów. A o to przecież właśnie chodzi.

Rozwiązanie problemu braku klientów znajdziesz na najbliższym spotkaniu organizowanym przez WFS Polska – brak klientów Łódź.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *