Reklama internetowa staje się coraz droższym medium – czy nadal można z niej czerpać korzyści?

W tym pytaniu znajduje się już odpowiedź, bowiem, skoro więcej firm uczestniczy w wyścigu reklamowym, oznacza to że jest ona skuteczna dla większości z nich. Dni w których obroty powoli spadają z uwagi na wzrastające wydatki, trzymają się tego źródła póki jeszcze mogą. Postaram się także zwiększyć sprzedaż innymi metodami.

Ale po kolei…

Od dobrych 5 lat obserwujemy jak wydatki na reklamę stale wzrastają. Dzieje się tak w obszarze różnych branż, jeśli nie powiedzieć wszystkich. Google Ads (a wcześniej Google AdWords) staje się coraz bardziej konkurencyjny medium, pomimo nowych formatów reklamowych i możliwości ustawień. Doradcy Google pracuję w pocie czoła, aby wesprzeć swoich klientów, sklep zauważyliśmy że wstępny budżet do tej gry jest nie masz dwukrotnie wyższy niż 2 lata temu.

Czy uzyskamy w tej cenie taką samą skuteczność?

Oczywiście rosnące wydatki reklamowe są adekwatne w pewnym sensie do podwyżek na rynku kapitalistycznym. Wszystko drożeje, pytanie jak szybko oraz ważne jest też to, kiedy w końcu jedziemy do spadku efektywności, a następnie inwestycja przestanie się opłacać.

Stawki reklamowe w niektórych branżach są już na standardowym poziomie rzędu 2 zł za kliknięcie. To dużo, bo minimalny sensowny budżet reklamowy wynosi wtedy około 1000 zł miesięcznie. A do tego należy dodać jeszcze koszt obsługi firmy która reklamy wykonuje. Polecaną firmę znajdziesz tutaj

Skoro już o tym mowa, koszt za usługi agencji reklamowych wynosi od 300 do 600 zł miesięcznie – są to stawki minimalne. Podwyższy kwot liczone jest stawka procentowa w całości budżetu – zwykle 15%, 18%, a nawet 25%. Dodajmy, że niektóre firmy chwalą się wysoką skutecznością, co niekoniecznie przekłada się na lepsze efekty względem innych firm. Bo wiem dobrze skonfigurowanego narzędzia reklamowego, i stał i jego obsługi nie można wycisnąć więcej, szczególnie jeżeli ma się głównie dobry dział handlowców.

Jeśli chodzi zaś o reklamę na Facebooku, dostałeś się one koniecznością na odzyskanie zasięgu. Właściwie są dzisiaj jedynym sposobem na uzyskanie sensownej widoczności naszych postów. Drugim sposobem są udostępnienia naszych fanów, ale te zdarzają się sporadycznie i musimy stworzyć naprawdę dobrą akcję promocyjną aby je uzyskać. Dzwoni na mocno ograniczone miejsce na naszym wallu facebookowym pojawiają się tam tylko wyjątkowe posty/wpisy.

Mówiąc o pieniądzach wydawanych na reklamę na Facebooku, facebook przyjął obecnie strategie mniejszych płatności, tak zwanego dopalania promocji postów która jest skuteczna na niewielką skalę.

Polega ona na zwiększaniu zasięgu w pojedynczych postów, w kwotach rzędu 50-200 złotych. Efekt jest krótkoterminowy, na dzień lub dwa. Dlatego dowiedziałeś się zastanowić czy post który wrzucamy do sieci zyskuje dobre wyniki naturalne jeżeli tak się stanie Wtedy dopiero warto podjąć decyzję o jego do paleniu reklamą.

Oczywiście w całej strategii postowania na Facebooku kluczowe jest osiąganie długoterminowych celów wizerunkowych, lub sprzedażowych. Warto jednak podkreślić że Facebook sprzedaje mniej, niż robią to Google. Ludzie po prostu korzystają z tych mediów w inny sposób. Z Facebooka głównie dla rozrywki, odpoczynku, szukania inspiracji.

Google zastrzegamy gdy chcemy się dowiedzieć czegoś konkretnego lub znaleźć ofertę.